Work it out, workout.

Träningen igår gick bättre än förväntat, Rickard fick fungera lite som en personlig tränare åt mig. Kändes riktigt bra att ha folk att gå och träna med eftersom att jag har lättare att hålla rutiner om jag får lite press av andra.
  Jag har verkligen gått in för det här med träning nu, tillsammans med Rickard har jag fått en massa inspiration om hur man kan sätta upp mål för sin träning.

I förrgår satte jag upp mina mål och delmål. Skillnaden mellan dem är att mål är något man ständigt kan sträva efter att både få och hålla kvar. Delmål kan man ha nästan hur många som helst.

Mina första riktigt enkla delmål är exempelvis att jag först och främst ska få in rutiner med träningen. Hålla igång med x antal styrkepass, x antal kondition/förbränningspass och x antar promenader per vecka.
 Ett annat delmål är att få in den exakta tekniken med passen, hur länge jag bör springa på rullbandet om det är en uppvärmningsdel inför styrkepass eller kanske om jag borde vara mer stabil när jag kör bänkpress.

Känns i alla fall riktigt skönt att ha börjat komma igång, nu känner jag mig även mer motiverad till att äta nyttigt, eller framförallt att faktiskt äta frukost som jag brukar ha lite svårt för.

Tränar ni? Vad tränar ni? Hur ofta?


Kommentarer
Postat av: xMumiin

Går morgonpromenader i princip varje morgon. Idag blev den 6,5km! Sen ska jag egentligen träna 3 gånger i veckan enligt min sjukgymnast, men det har blivit lite si och så med det den senaste tiden.

2010-09-22 @ 12:56:37
URL: http://xmumiin.blogg.se/
Postat av: storebrooo

blir väl ca 3 h om dagen.. då 1h e enbart fys med styrkelyft/kondition... de andra ren handboll där kondition ingår... det kommer du lätt in i lilleman :)

2010-10-09 @ 07:26:45

Skriv nått gulligt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0