Geir Rönning



Ni som har kollat lite på Idol kanske känner igen denna kille, förlåt, man, som heter Geir Rönning.
Och ja, han är en ganska bra sångare. För sig bra på scen osv.
Dock så tyckte jag att namnet lät bekant. Jag hade både sett och hört hans namn inom något musiksammanhang tidigare. Och sen när jag frågade min bästa vän (google) så fick jag svaret.

Denna Geir representerade Finland i Eurovision Song Contest 2005 med låten Why.
Jag förstår inte hur han kan ha gått från Eurovisionnivån till att söka sig in till Idol?
Och nej gott folk, det slutar inte där. Han har även varit med i Rhapsody in Rock tillsammans med vår käre vän Robert Wells. Värt att nämna är ju faktiskt att han dessutom är den äldsta deltagare i svenska Idols historia som deltar i fredagsfinalerna.

Jag vet inte varför, men på nått vänster känns det nästan fuskigt att han deltar i år.
Vad tycker ni?


Här ser ni när han var med i Eurovision Song Contest, 2005.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj, helt klart fuskigt. Fast har för mig att det bara står i reglerna att man inte får ha haft skivkontrakt innan!? Men reglerna behöver ju ses över igen.. Tänkte man inte gjort det när Kevin vann?

2010-10-10 @ 20:12:33

Skriv nått gulligt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0