Gnällande på SL

Blogg.se har varit lite cp så förlåt för att bloggandet inte varit det bästa idag.

SL, Stockholms Lokaltrafik har verkligen fuckat upp dne senaste tiden. Jag undrar verkligen när de ska ta och shape it up. Jag och flera andra studenter, vars ekonomi inte är den bästa, betalar runt 1500 för et terminskort. Och när jag betalar för något, en tjänst eller en produkt, så förväntar jag mig att det ska vara 100%

Såg på ett debattprogram här om dagen och då sa SL att de i nio fall av tio har korrekta tider. Först och främst önskar jag att den mätningen var gjord under vinterhalvåret, för att få fram ärliga siffror på hur risigt SL faktistk är. Som jag sa tidigare så förväntar jag mig 100% av en tjänst eller produkt när jag betalar för det. Exempelvis så skulle jag aldrig betala 45:- för 90% av ett ciggpaket. Och jag skulle aldrig vilja betala för nio delar av tio av ett par jeans?

Om man är en kosument av en produkt, regelbundet eller tillfälligt, så ska produkten eller tjänsten alltid vara 100%. Speciellt eftersom SL har monopol på stockholms lokaltrafik så är det en självklarhet att de ska vara reprensentativa för den tjänst som de erbjuder.

Vad tycker ni, ska folk sluta klaga på SL? Ska alla resenärer ta och protestera mot dess oansvarliga skötande av deras verksamhet? Eller har alla företag och personer rätt att ständigt skylle på vädret så fort problem uppstår?


Kommentarer
Postat av: Robin

Jag håller med dig till hundra procent. Har man som du och alla andra studeter betalat 1500 för ett kort, som man ska åka med för att komma till skolan, komma i tid så måste ju tågen funka oxs. Så det är helt klart rätt att klaga. (Y) Betalar man pengar för något så ska det funka oxs. Annas känns det som utkastade pengar. Klaga!! (Y)

2010-02-21 @ 23:11:10
URL: http://dumpojk.blogg.se/
Postat av: Petra

Alltså man inser ju att det är lite småknepigt att hålla tider när vädret ser ut som det gör. Men efter alla dessa år tycker man ju faktiskt att de borde ha kommit fram till någon slags lösning. Jag menar, det har faktiskt varit snö sedan innan jul, och de beter sig som om det är en nyhet att marken är täckt av gegga.



Så ja, vi har rätt att klaga nu faktiskt. Det är dags för dem att skärpa sig lite..

2010-02-21 @ 23:15:22
URL: http://ptra.blogg.se/
Postat av: Panda

Har du sett SL's prognos inför imorrn? Det är fett stört lol.

2010-02-21 @ 23:18:38
URL: http://pandalicious.blogg.se/
Postat av: Max

Like I told you. SJ har värre problem.

2010-02-22 @ 23:01:47
URL: http://wordsblog.webblogg.se/?tmp=22224845
Postat av: Vincent

Nästan ingen människa kan prestera 100% hela tiden, så 9/10 är en bra prestation enligt mig.

Däremot verkar vinter vara SLs achilles häl, men alla som klagar har inte heller kommit på en riktigt bra lösning heller.

Jag längtar till sommar.. :P

2010-02-23 @ 00:27:00
Postat av: carola

kul att du hittat till mig...



Att jag gav mig i beror just på att jag är tågvärd dock på upptåget..

Förstår alla människort frustration men just vädrets makter kan man ju inte alltid rå på.



Att det är dålig information till resenärerna tycker jag är bedrövligt och bättre resegaranti tyckr jag nog.



Men hur ska man lösa problemet??

På vår sida beror det ju mycket på banverket men dom i sin tur har ju de senaste åren varit tvungna att skära ner på 1500 st snöröjare...

Önskar dig en trevlig tisdag, läckra kort förresten

2010-02-23 @ 07:09:50
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Skriv nått gulligt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0