love it

Idag så åkte jag hem ifrån den lilla staden Enköping med ett smil på läpparna av det underbara vädret, samtidigt som jag försökte fokusera på vad det var för dag. När jag anlänt till Sthlm, står på Centralstationen och möts av hundratalsmänniskor från olika delar av landet (och endel från utlandet) så inser jag hur mycket jag älskar sthlm.

Jag vet inte om det var folket, vädret, min feta lön eller en kombination av allt som fick mig att gå en shoppingrunda på stan. Det var väldigt spontant men samtidigt skönt att sätta sprätt på lite pengar samtidigt som man bearbetar alla tankar och känslor inom sig.

När jag väl kom hem stod oxfilén serverad och det gjorde mig minst sagt gott att fylla magen med riktig mat. Då jag rotade fram alla fynd från dagen ur kassarna, rotade jag även fram känslor från gårdagen ur mig själv. Jag satt bland mina kassar från både Bodyshop, NK och Björn Borg etc. och tittade på mina fina prylar, tittade sedan på mina känslor och insåg att om alla de pengar jag spenderat kunde likväl ha varit lyckopoäng som jag samlat åt mig.

Materiell lycka är verkligen det jag behöver när all annan lycka inte är stabil.


Kommentarer

Skriv nått gulligt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0