Kiehl's

Känns som om det var ett tag sedan jag tipsade om riktigt bra skönhetsprodukter. Faktum är dock att jag test något nytt, som till er förvånad inte är från Body Shop!

Produkterna kommer från Kiehl's och det är allvarligt talat det bästa jag någonsin prövat.



Denna Rare Earth Deep Pore Cleanser innehåller vit lera från amazonas. Den rensar porerna och tar bort döda hudceller som finns på det yttre hudlagret. Dessutom är den grymt skön att massera in ansiktet i, stod säkert i fem-tio minuter och gnuggade. Det bästa är också att man kan ha den på övre kindbenen (där svensk hy är som mest känsligast och har lätt för att bli rödflammig) utan att den torkar ut för mycket.






För att sedan återfukta ordentligt, så använder jag mig av den oljefria Facial Fuel (även den från Kiehl's) som ger huden ny energi, är berikad med vitaminer, främst vitamin E och C.
Vitamin E är det som skyddar huden från externa "hot" så som avgaser och annan ytte påverkan.
Vitamin C är det som ger huden samma typ av energi som frukter gör, dvs föryngrar och fräschar upp. Sedan så är det ett ordentligt plus att denna återfuktare luktar som den friskaste mintdoft jag någonsin upplevt!

Hoppas att dessa produkter fortsätter göra underverk på min hy, och att ni också testar de!
Kiehl's finns att köpa på bland annat NK Herr.

Kommentarer

Skriv nått gulligt!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0